Corupție la Poliția Tecuci: comisaru Balcan Florin și 5 agenți cercetați de către DNA – partea a doua

Data: 11 noiembrie 2015

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Starsdeschidere-838x633-png
-- deschidere 838x633.png

Bogdan Banu s-a ales cu 18 ani de închisoare după ancheta polițiștilor care au „pasat” expertizele și au încercat să schimbe declarația martorului principal

Continuăm prezentarea modului în care cei șase polițiști din Tecuci acuzați penal de abuz în serviciu și obstrucționarea justiției au anchetat cazul accidentului de circulație soldat cu moartea a doi bărbați. Reamintim că polițiștii din Tecuci au stabilit că vinovat este Bogdan Banu, care a stat 3 luni în arestul poliției și a fost condamnat la 18 ani de închisoare, însă pe măsură ce au început să iasă la iveală neregulile din ancheta polițiștilor din Tecuci, pedeapsa a fost redusă la 3 ani, cu suspendarea executării pedepsei.

Personajul acoperit de polițiști, tatăl unui agent de la Poliția Tecuci

Am reținut din prima parte a articolului tentativa polițiștilor de a ascunde prezența la locul accidentului a lui Sandu Ferțu. În procesul verbal de cercetare la fața locului nr 592.883/13.07.2010, agenții Mircea Masgras, Cosmin Doniga și Dumitru Bălan, consemnau că „Ferțu Sandu a ajuns la fața locului imediat după producerea evenimentului rutier”. Chiar Sandu Ferțu a recunoscut în declarațiile date în instanță că atunci când a trecut prin dreptul primei mașini a văzut pe cineva aplecat la roata din spate și că la acel moment „nu era nici un mort pe asfalt”. Deci a ajuns accolo înainte de producerea accidentului. Prezența lui Ferțu la fața locului era consemnată și în declarația principalului martor, șoferul de TIR Marius Gabriel Nechita.

Avem și o explicație pentru faptul că polițiștii au încercat să acopere prezența lui Ferțu la locul respectiv înainte de producerea accidentului, prin faptul că fiul acestuia, Ionel Ferțu, este agent la Poliția Tecuci. Recunoștea asta în instanță și Sandu Ferțu, care a și precizat că imediat după accident i-a telefonat fiului său: „Fiul meu Nelu lucrează la poliție, am discutat cu acesta pentru a o anunța pe soția mea despre accidentul lui Arghire și pentru ca aceasta să o anunțe pe soția acestuia”.

În concluziile scrise depuse pe 12 martie 2013 la dosarul 6359/324/2010, aflat pe rolul Curții de Apel Galați, apărătorului lui Bogdan Banu, avocatul Doru Viorel Ursu, fost ministru de Interne, așadar o persoană avizată în derularea achetelor, afirmă următoarele:

„Fără a face proces de intenție cuiva, este limpede că Ferțu Sandu a îndepărtat de la locul accidentului propriul autoturism, unul din cele pe care le utiliza, autoturism care e singurul scăpat de a fi verificat, controlat și a se putea verifica starea sa tehnică, eventuale avarii, urme biologice și textile. (…) Primul impuls al lui Ferțu Sandu a fost să-și anunțe fiul, Ferțu Ionel, agent șef de poliție în cadrul Poliției Municipiului Tecuci. Ajunși la locul accidentului, prima și principala preocupare a polițiștilor, colegi de serviciu ai acestuia din urmă, a fost îndepărtarea din zonă a martorului Nechita Marius Gabriel, martor extrem de important și căruia aceiași colegi au încercat să-i modifice declarația”, se spune în   documentul menționat.

Martorul principal izgonit de la locul accidentului. I s-a luat declarație după o săptămână

Altă măsură extrem de controversată din ancheta polițiștilor din Tecuci este că unul dintre polițiști l-a izgonit de la locul accidentului pe principalul martor, șoferul de TIR, căruia i-a fost luată o declarație abia după o săptămână de la accident.

VEZI SI: Corupție generalizată la Poliția Tecuci. Comisarul șef Balcan și 5 agenți sunt cercetați de DNA (1)

„La fața locului a ajuns și un autocar care se deplasa către Republica Moldova și cu șoferul am avut o discuție contradictorie, îmi cerea să plec eu ca să poată trece el. Am spus șoferului respectiv că nu pot să părăsesc locul accidentului întrucât sunt martor principal (…) Am rămas la fața locului până la sosirea poliției, poliția a sosit după aproximativ 15-30 minute și spre surprinderea mea unul dintre polițiști a venit la mine și mi-a cerut să plec cu camionul de acolo ca să degajez drumul, după ce mai întâi m-a întrebat ce caut acolo. Când a ajuns poliția era întuneric, era noapte. Nu știu când s-au făcut fotografii la fața locului întrucât m-am conformat solicitării polițistului și am plecat de acolo. De altfel singura grijă a polițistului a fost să mă îndepărteze pe mine de la fața locului… Am dat la poliție o singură declarație. Am dat declarație la politie la aproximativ la o săptămână de la data accidentului”, a declarat la proces șoferul de TIR, Marius Gabriel Nechita.foto-2-1037x844-png

foto 2 1037x844.pngSuveica echipajelor de poliție

La locul accidentului au fost două echipaje de poliție. Inițial au fost agentul de poliție Radu Iacomi și un alt agent, Iacomi fiind foarte probabil cel care i-a spus șoferului de TIR să plece.

Ulterior a ajuns și un al doilea echipaj. Cu ocazia audierii în dosarul penal nr 640/P/2012, agenții Mircea Masgras, Dumitru Bălan și Cosmin Doniga au declarat că au ajuns la fața locului însoțiți de expertul criminalist la ora 04.00 și au desfășurat cercetările până la ora 06.30. În procesul verbal de cercetare la fața locului este consemnat faptul ca cercetarea a început la ora 03.45 și s-a finalizat la ora 06.14.

De ce nu a fost expertizate criminalistic autovehicolele ?!

Cea mai mare suspiciune în privința corectitudinii și până la urmă a legalității anchetei polițiștilor din Tecuci este faptul că aceștia au stabilit vinovăția lui Bogdan Banu și i-au pus în cârcă o faptă pentru care a primit inițial 18 ani de închisoare, fără să demonstreze că ar fi autorul accidentului printr-o expertiză tehnică și criminalistică.

Mașina Mitsubishi L200 a lui Bogdan Banu fost la dispoziția anchetatorilor, se poate presupune că a fost expertizată, în timp ce în cazul Daciei lui Sandu Ferțu în mod sigur nu a fost efectuată expertiza, explicația halucinantă fiind că oricum Ferțu a mers la soția uneia din victime și femeia a văzut mașina.

Expertul criminalist Virgil Lauric, autorizat la Tribunalul București, a și precizat într-unul din documentele depuse la dosar aceste carențe ale anchetei polițiștior din Tecuci: „Vehiculele implicate în evenimentul rutier cercetat nu au fost supuse unei examinări criminalistice de detaliu pentru a depista eventualele urme de sânge, ţesuturi umane, fire de păr, fragmente de îmbrăcăminte, fibre, etc. Autoturismul Dacia-Logan, condus de numitul Ferţu Sandu, care a fost oprit în faţa celor două autoturisme Dacia 1310 nu apare în materialele de cercetare de la faţa locului şi nu a fost, nici acesta, examinat din punct de vedere criminalistic. Pe carosabil s-a mai reţinut existenţa a o serie de repere din plastic care, cu excepţia a două dintre acestea, nu aparţin autoutilitarei Mitsubishi şi nici celor două autoturisme Dacia 1310”, a precizat expertul.

Expertul a stabilit că nu Banu e autorul accidentului: „Elementele desprinse din utilitară au căzut pe urmele de sânge produse anterior”

În expertiza judiciară realizată în dosarul 6359/324/201, la solicitarea instanței Judecătoriei Tecuci, de către expertul Nicușor Hanganu se spune în mod explicit că cei doi bărbați nu au fost accidentați de mașina condusă Bogdan Banu: „Accidentul de circulație din care a rezultat decesul numiților Arghire Nicolae și Mitoi Sandu nu a fost produs de mașina condusă de inculpatul Banu Bogdan. (…)

„Informatia cea mai importantă pe care imaginea fotografică a surprins-o este reprezentată de constatarea că zona impactului cu cele două persoane nu conține nici un element rupt sau desprins de la caroseria autoutilitarei Mitsubishi, aspect care conduce la concluzia că în deplasarea sa, autoutilitara nu a întâlnit nici un obstacol din imediata apropiere de locul în care cei doi se aflau pentru a înlocui roata defectă și cu atât mai puțin pe ei”.

Potrivit acestei expertizei, „rezultă că accidentarea celor două persoane nu putea fi produsă de către autoutilitara Mitsubishi condusă de Banu Bogdan, avarierea maşinii producându-se după ce aceştia au fost accidentaţi mortal, elementele desprinse din autoutilitară căzând astfel peste urmele de sânge anterior produse”.

Expertul a ajuns la concluzia că au existat două coliziuni, prima fiind cea în care un autoturism i-a accidentat mortal pe cei doi bărbați, iar cea de a doua coloziune la impactul autoturismului Mitsubishi condus de Bogdan Banu cu sacii cu legume căzuți pe carosabil după ce deja avusese loc accidentul:

„Probele certe evidenţiate în planşele fotografice efectuate de specialiştii criminalişti din cadrul  Politiei Tecuci au surprins la locul accidentului, urme specifice a două coliziuni distincte şi anume :

– prima coliziune din care a rezultat decesul celor doua persoane marcată prin urme specifice de pământ, bucăţi din plastic negru, ornament, scule, urme de sânge, victime;                                             – a doua coliziune marcată prin urmele specifice de pământ desprins, (altele decât primele urme de pământ şi la distanţă mare faţă de ele), legume împrăştiate, saci cu legume, bucăţi din plastic argintiu, proiector ceaţă şi o apărătoare de noroi.

Interpretarea probelor criminalistice a condus la concluzia că  toate elementele corespunzătoare celei de a doua coliziuni au corespondenţă cu deformaţiile şi avariile înregistrate de autoutilitara Mitsubishi condusă de Banu Bogdan şi confirmă inexistenţa unui contact direct între autoutilitară, victime şi maşinile acestora. Interpretarea probelor criminalistice confirmă un impact direct al autoutilitarei cu doi saci cu legume din care unul cu vinete şi unul cu ardei”, se spune în expertiza realizată de Nicușor Hanganu, care a mai adus un argument:

„Toate legumele evidențiate în plansele fotografice sunt dispuse peste victime și peste urmele de sânge lăsate de aceștia pe carosabil”.          foto-1-1116x833-png

foto 1 1116x833.pngPolițiștii au încercat schimbarea declarației martorului cheie

Principalul martor, șoferul de tir Marius Gabriel Nechita, a declarat la procesul în dosarul 6359/324/2010 că polițiștii din Tecuci au încercat să îi schimbe declarația: „Menționez că eu am dat o singură declarație la organele de poliție. După aceea am fost sunat de un polițist de la Poliția Tecuci care mi-a comunicat faptul că este necesar să mai dau o declarație. Am fost de acord, însă m-am trezit că în timp ce eram în trecere prin Tecuci mi s-a dat întâlnire la o stație PECO, unde s-a prezentat un polițist, coleg al celui cu care am vorbit la telefon și care mi-a prezentat o declarație scrisă de el, cerându-mi să o semnez, motivând că nu mai are rost să pierdem timpul. Citind declarația care mi s-a prezentat am văzut că declarația este în contradictoriu cu cea dată de mine și am refuzat să semnez”, a declarat martorul în fața judecătorilor din Tecuci.

Agentul Gică Nițu este cel care l-a trimis pe agentul Ionel Apostu la benzinăria „Lukoil” cu declarația modificată pentru a obține semnătura lui Nechita.

În declarația modificată pe care ar fi trebuit să o semneze șoferul de TIR era schimbată precizarea referitoare la momentul și locația în care TIR-ul și autoturismul Mitsubishi condus de Bogdan Banu au trecut unul pe lângă celălalt. În declarația dată la Poliție, șoferul de TIR preciza că a întâlnit Mitsubishi în zona în care se produsese accidentul și văzând cele trei Dacii parcate pe carosabil a redus viteza și a tras dreapta pentru ca autoturismul să poată intra pe sensul său pentru a traversa zona.

Polițiștii îi cereau șoferului de TIR ca în noua declarațiie să precizeze că a întâlnit Mitsubishi mai înainte, în zona unei stații PECO, prin acest detaliu polițiștii încercând astfel să demonstreze că Mitsubishiul condus de Bogdan Banu străbătuse deja zona accidentului și mașina sa îi lovise mortal pe cei doi bărbați.

De ce a fost deturnată ancheta polițiștilor din Tecuci?

Nu susținem că Sandu Ferțu ar fi autorul, nu sunt dovezi, dar așa cum o demonstrează punctele de vedere ale experților nici Bogdan Banu nu este vinovat de accident. Ne punem întrebarea firească de ce aceste tentative sistematice de deturnare a anchetei? Cu ce scop?

Sursa: http://stiridegalati.ro/coruptie-la-politia-tecuci-2-ancheta-deturnata-de-politisti-in-cazul-accidentului-de-circulatie/

Advertisements